Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Pieniny -wycieczka

Treść

Tego dnia, przede wszystkim dopisała nam pogoda. Dlatego, zarówno podczas przejazdów, jak i zwiedzania poszczególnych miejsc, towarzyszyły nam piękne widoki. Szczególnie zjawiskowe było pasmo Tatr z wciąż ośnieżonymi szczytami.

Pierwszym miejscem na naszej trasie było Muzeum  Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku, gdzie obejrzeliśmy film poświęcony pięknu przyrody wspomnianego parku. Oprócz tego, mogliśmy podziwiać zdjęcia retro z regionu, jak również nasz Pan  przewodnik zapoznał nas makietą przedstawiająca  Beskidy oraz Pieniny.

Potem udaliśmy się do drewnianego kościółka p.w. Świętego Michała Archanioła w Dębnie. Pierwszy kościół został wybudowany w XIII w. Obecny pochodzi z 1490 roku. Jest to budowla w stylu gotyckim, wykonana z drewna modrzewiowego. Wiele figur zachowało się z wcześniejszego okresu. Po chwili zwiedzania, modlitwy i wyciszenia ruszyliśmy do zamku w Czorsztynie.

Z tarasów zamku górnego roztacza się ciekawa panorama na Zbiornik Czorsztyński, Pieniny Spiskie i Tatry. Z okien baszty Baranowskiego podziwiać można panoramę Podhala, Gorców i fragmentu Pienin Czorsztyńskich.

W baszcie Baranowskiego mieści wystawa najciekawszych reprodukcji kart pocztowych pochodzących ze zbiorów PPN pt. Z biegiem Dunajca - od Czorsztyna do Krościenka. Pieniny na dawnej widokówce. Wrażeniom nie było końca. Kolejnym punktem  wycieczki był rejs statkiem „Harnaś” po Jeziorze Czorsztyńskim. I znów wokół cudowne widoki, bryza, szum wody… Po pięćdziesięciu minutach dobiliśmy do brzegu, gdzie Pan przewodnik przygotował dla nas grila. Wszystko smakowało wyśmienicie. Po obiedzie przeszliśmy alejką ze straganami, aby chętni mogli zakupić pamiątki. Ostatnią atrakcją było przejście po moście zapory. I tak oto pożegnaliśmy piękne miejsce i wróciliśmy do Stadeł, bo „wszędzie dobrze, ale najlepiej w domu”…